טכנולוגיות למידה חודרות בהדרגה ללימודים הגבוהים. רוב בתי הספר בישראל, מאידך, כבולים עדיין בשלשלאות הלמידה המסורתית, העומדת בניגוד למדיניות העולמית להטמיע בהוראה-למידה את מיומנויות המאה ה-21. אחת המיומנויות היא למידה דיגיטלית. שני כנסים שנערכים מדי שנה חושפים את החידושים בתחום זה. הקרוב – בשבוע הבא
מאת: מערכת קו לחינוך
שני כנסים מרכזיים שעוסקים בטכנולוגיות למידה בכיתה מציגים מחקרים וחידושים בתחום; כנס צ'ייס לטכנולוגיות למידה של האוניברסיטה הפתוחה וכנס מיט"ל (מרכז ידע טכנולוגיות למידה) של מחב"א (מרכז חישובים בינאוניברסיטאי). כנס צ'ייס נערך בחודש פברואר, בדרך כלל, וכנס מיט"ל ביוני. לקראת כנס צ'ייס לטכנולוגיות למידה, שיתקיים ב-11.2.2020, בחרנו להציג את הרצאתו של ד"ר דובי וייס, ממכללת סמינר הקיבוצים, בכנס מיט"ל 2019, שחשפה חידושים דיגיטליים בכיתה, בכלל, ואת הכלים הדיגיטליים שהמכללה משתמשת בהם להוראה-למידה, בפרט. בכנס היו מספר הרצאות מעניינות למורים שמעוניינים לשלב טכנולוגיות למידה בכיתה. הרצאתו של ד"ר וייס לכדה את תשומת ליבנו בשל הכותרת המעניינת שלה – אל תצאו מהכלים – שלבו אותם בכיתה ללמידה אפקטיבית.