בירושלים; מישהו מקשיב לך

עיתון קו לחינוך
Portrait of stressed Caucasian woman

עיריית ירושלים השיקה את מרכז הד ספייס בתלפיות – מרכז חדשני לטיפול פסיכולוגי ונפשי, ללא עלות, עבור נוער וצעירים בני 12-25

מאת: מערכת קו לחינוך

עיריית ירושלים, בשיתוף עם עמותת אנו"ש וקרנות הביטוח הלאומי, חנכו לאחרונה את המבנה החדש של מרכז הד ספייס הירושלמי. מדובר במרכז חדשני לטיפול פסיכולוגי ונפשי, ללא עלות, עבור נוער וצעירים בני 12-25. המרכז מיועד לצעירים אשר מתמודדים עם תקופה משברית בחייהם, שאינם מסוגלים להגיע למטפלים בתחום אם בגלל חשש מסטיגמה ואם בגלל סיבה כלכלית.
המרכז החדש, שנפתח בשכונת תלפיות, מבוסס על מודל טיפולי המיושם באוסטרליה, וכולל 14 חדרי טיפולים. המרכז מעניק טיפול קצר מועד לנערים, וכן שירותים טיפוליים נוספים, עבור קבוצות, הורים ועוד. את המרכז מנהלים ד"ר ולרי חזנוב ויוני מנהיים, שניהם בעלי ניסיון רב בתחום הטיפולי והרגשי.
העירייה משקיעה עתה בפרויקט כמיליון וחצי ש"ח בשנה. הצוות כולל פסיכולוגים, פסיכיאטר, וגם אנשי טיפול מגוונים כגון ביבליותרפיסטית, עובד סוציאלי ועוד.
התלמיד הפונה למרכז מקבל בין 12 ל-24 מפגשים, כל מפגש נמשך 45 דקות. התלמיד יכול לפנות בעצמו או בהפניה של המחנך או היועץ בבית הספר. בשונה מרפורמת בריאות הנפש, לא נדרשת הפניה או אבחון של אבחון של גורם טיפולי כדי להתקבל. מפתיחת המרכז, בתחילת שנת הלימודים הנוכחית עד כה, התקבלו אליו וטופלו כבר כמאתיים צעירים.
לדברי מנכ"לית אנוש, ד"ר הלה הדס, "התערבות ומניעה בגיל מוקדם חוסכות התמודדות עם מחלה כרונית, קשיים רבים, כאב עצום וכסף רב. מתמודדי הנפש, להם אנחנו מעניקים שירותי שיקום באנוש, לא טופלו ברובם בצעירותם, וכך התמודדות הנפש הפכה להתמודדות כרונית, לכל החיים". 

בני נוער המבקשים ליצור קשר ולקבל פרטים נוספים מוזמנים לפנות לנייד; 054-9299740 (גם בווטסאפ)

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו