חובת בדיקה; לבדוק רמת הדבקות בגני ילדים רגילים לעומת גני פורום ה-15

עיתון קו לחינוך
15 הרשויות החזקות פתחו את גני הילדים במתווה שונה מזה של משרד החינוך. האם מישהו יבדוק את רמת ההדבקות בגני הילדים השונים בעוד כשבועיים?

15 הרשויות המקומיות הגדולות והעצמאיות, שאינן תלויות במענקי הממשלה לצורך איזון תקציבי, הודיעו עם פתיחת גני הילדים לאחר הסגר, כי הן יפעילו את גני הילדים במתווה אחר מזה שפירסם משרד החינוך. לדבריהן, ולדברי הסתדרות המורים, שהכריזה סכסוך עבודה בעניין, מתווה המשרד מסכן באופן מוגבר את תלמידי הגנים ואנשי הצוות.
הרשויות בפורום ה-15 הודיעו כי יפעילו את הגנים במודל מצומצם, שחושף את התלמידים והצוות לרמת סיכון נמוכה יותר. הלימודים בגני הילדים יתקיימו ללא קפסולות, חמישה ימים בשבוע – מראשון עד חמישי. הפעלת הגנים תסתמך על צוות קבוע בלבד, ולא על גננות משלימות, שעוברות בין גנים שונים.
פורום ה-15 כולל את תל אביב, ירושלים, אשדוד, באר שבע, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון, רחובות, רמת גן ורעננה.
לפי המתווה של משרד החינוך, הגנים פועלים ללא קפסולות, בקבוצות של עד 35 תלמידים. אלא שבניגוד לעמדת משרד הבריאות, בצהרונים ניתן לשלב שלוש כיתות גן שונות. בנוסף, ושוב בניגוד לעמדת משרד הבריאות, פעם בשבוע הלימודים מתבצעים על ידי גננת משלימה, שתוכל לעבוד בשלושה גנים במקביל בכל שבוע. מכך יוצא שהילדים והסגל אינם נחשפים רק לקבוצה הכוללת 35 תלמידים, אלא למאות תלמידים נוספים.
הרשויות החזקות מאפשרות התארגנות לימודית אחרת בגני הילדים. מי יבדוק בעוד כשבועיים את מצב ההדבקות בהן בהשוואה לרשויות אחרות?

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו