המורים להי-טק; פיתחו יוזמות דיגיטליות במסגרת חממת Edstart

עיתון קו לחינוך
Girl wearing virtual reality simulator in classroom

בטקס סיום המחזור השני של בוגרי חממת Edstart – החממה לטיפוח מורים יזמים במשרד החינוך, הוצגו 13 פיתוחים חדשים. אחד מהם, למשל, הוא ניקודו – משחק בתחום אומנויות הלחימה, המלמד איך לנקד נכון בטכנולוגיה של מציאות רבודה

מאת: מערכת קו לחינוך

משרד החינוך העניק לאחרונה תעודות למורים יזמי הי-טק, בוגרי המחזור השני של חממת Edstart. באירוע הוצגו 13 פיתוחים חדשים של הבוגרים. החממה הוקמה כחלק מתוכנית משרד החינוך לקידום חדשנות טכנולוגית בקרב אנשי חינוך. התוכנית פועלת בשיתוף מיזם ישראל דיגיטלית, במשרד לשוויון חברתי, עמותת תעשידע והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. במסגרת התוכנית זוכים משתתפיה לתמיכה של אנשי מקצוע מתחום ההי-טק, ליווי של מנטורים מהתעשייה, סדנאות מקצועיות ועוד. מטרת התוכנית היא לספק פתרונות תומכי הוראה-למידה, אותם ניתן יהיה ליישם במערכת החינוך ובחברה כולה.
לדברי שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך, זהו מודל חינוכי חדש, שמותאם לחינוך במאה ה-21. המודל מאפשר לפתח שיטות הוראה חדשות ויצירתיות, שבמרכזן הוראה חווייתית ורב מימדית, שמכילה ידע, מיומנויות וערכים. לדברי ד"ר עופר רימון, סמנכ"ל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע של משרד החינוך, מרבית הפיתוחים במסגרת התוכנית יוטמעו במערכת החינוך ללא עלות.

המורים היזמים בטקס סיום המחזור השני של חממת Edstart (צילום: אדם קפלן)

לפניכם היוזמות שפותחו על ידי המורים;
ויקיקידס – אנציקלופדיה מקוונת, שערכיה נכתבים על ידי ילדים לשימושם של ילדים. הילדים לומדים לכתוב בדרך מהנה ומשמעותית, תוך התנסות "בעולם האמיתי". המערכת מדמה את תהליך הכתיבה ומאפשרת התנסות בעריכה וכתיבה לתפוצה גדולה. כפועל יוצא של פעילות התלמידים, נוצר בויקיקידס מאגר מידע אמין, בטוח ומובן לילדים. היזמית היא אלה שגיא, סגנית מנהלת בית ספר ישגב בתל אביב.
מילות קסם – כלי לשיפור מיומנויות כתיבה בדרך חווייתית. המילים שהתלמיד מקליד מומחשות על המסך באמצעות איורים ואנימציה ומאפשר לתלמיד להבין באופן עצמאי מה כדאי לשנות. מילות קסם שומר את עבודות התלמיד ומאפשר מעקב של המורה לאורך תהליך הלמידה. היזמיות הן סמדר ויילר, מבית הספר היסודי עוזי חיטמן בפתח תקווה, ומיטל פרקש, מבית הספר היסודי מורדי הגטאות ברמת גן.
Creatush – מערכת המאפשרת לתלמידים ללמוד בקלות וביעילות נושאים שונים באמצעות משחק או פעילות שהם בונים. התוצרים עוברים הערכה של המורה ומוצגים בפני תלמידים אחרים. התלמידים לומדים מהפעילויות של חבריהם והמורים יכולים להעריך את ידיעות התלמידים והתקדמותם. היזמת: דפנה זייד, בית ספר יסודי תפוז בפרדסיה.
מורה להחלפה – מאגר גדול ואיכותי של מורים מחליפים, המקוטלגים על פי זמינות, שכבת גיל ומקצוע. בתי הספר יכולים לאתר במהירות מורים מחליפים זמינים, ולבחור אותם על פי קורות חיים, תעודות, המלצות ותעודת יושר. היזם: אלי חולי, בית ספר דבורה עומר בפתח תקווה.
קאפיש – ממשק שתפקידו לסייע לקורא להתמודד עם טקסט באמצעות פיענוח בצעדים קטנים, לימוד בחברותא, תמיכה והעמקה. הממשק מכוון לקריאת קטעי טקסט קצרים. תהליך הלמידה מקנה לתלמיד מיומנויות המאפשרות התמודדות עם טקסטים בעלי רמות מורכבות שונות. היזמיות: יונית סדן, מכללת הרצוג להכשרת מורים, ומיכל אופיר, סמנכל"ית פרויקטים בחברת הילמ"ה – הייטק למען החברה.
Edvise – ממשק שתפקידו לשפר את המענה של הצוות החינוכי בבית הספר הרגיל לתלמידים בעלי קשיים. הממשק מאפשר הזנה של נתונים לפרופיל האישי של התלמיד, ריכוז הנתונים לצורך שיתוף ועדכון הצוות החינוכי לאורך שנת הלימודים, ובסיס נתונים רחב לגיבוש תוכנית התערבות. התוכנית נתמכת בממשק אינטרנטי, עם מאפיינים של מערכת לומדת. הטמעה של הממשק תתרום לדיוק הטיפולי במערכת החינוך הרגילה ותמנע נשירה של תלמידים בעלי קשיים. היזמית; ענת אשור, מדריכה במחוז מרכז. GameChangerZ – משחק שמטמיע את שפת היזמות. ניצחון מושג לאחר הקמת מיזם, תוך התגברות על מכשולים שונים. כל שלב במשחק חושף את המשתתפים למושגים ומיומנויות בעולם היזמות והצמיחה האישית. היזמית: רויטל הנדלר, מומחית לפיתוח מיזמים בהי-טק – אולג'ובס למשל. מדריכת מורים בתחום.
שאר היוזמות בגיליון הבא.

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו