יוזמות ואירועים; די לאלימות, הידד לחקלאות

עיתון קו לחינוך

תלמידי אמי"ת האופק בפעילות "די לאלימות!"

לרגל יום המאבק הבינלאומי לאלימות נגד נשים, יצאו חברי מועצת התלמידים בבית החינוך אמי"ת האופק באור עקיבא בקמפיין בו קראו לציבור לזעוק ביחד איתם: "די לאלימות!" התלמידים העלו לרשתות החברתיות מצגת תמונות בהשתתפותם, המציגות את המחאה שלהם כנגד כל סוגי האלימות. למצגת צרפו התלמידים קריאה בעלת מסר ברור : "די לאלימות על כל גווניה!" אביבית גויטע יו"ר מועצת תלמידים אמרה: "לקחנו ברצינות רבה את הנושא וחשבנו על דרך יצירתית שתשאיר את האנשים עם רצון לפעול ולעשות, לא להישאר אדישים. ואכן, אף אחד מאיתנו לא נשאר אדיש ." אביבית מסבירה כי ידוע שלאלימות יש פנים רבות, מעבר לאלימות הפיזית יש גם אלימות מילולית, אלימות נפשית, אלימות כלכלית, ואלימות מינית, אלימות נגד קשישים, נגד ילדים, ועוד : "האלימות נמצאת בכל מקום, לעתים אפילו קרוב מאוד אלינו. לעיתים היא קשה וצועקת ולעתים היא מוסתרת ושקטה. מטרתינו בקמפיין היא לעורר שיח בריא סביב הנושא, לא לשתוק אלא להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי – ובכך להתחיל שינוי". מרים שבתאי מנהלת אמי"ת האופק: " אנו גאים בתלמידים על היוזמה להעלאת המודעות החשובה כל-כך לנושא, ובצורה יצירתית ונוגעת ללב. אנו מאמינים כי העתיד של החברה הישראלית, והתקווה לשינוי , נמצא בידיו של הדור הצעיר. מי יתן ונזכה להוקיע את האלימות מחיינו, בהובלת הנוער היקר שלנו".

החוות החקלאיות; חינוך לחקלאות בעידן שבו החקלאות נעלמת

בחווה החקלאית בעמק חפר

השבוע סייר מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, בחוות חקלאיות במרכז הארץ – בחדרה, עמק חפר, טייבה ולוד. בעקבות הסיור אמר אבואב את הדברים הבאים: "כשמדברים על ערבות הדדית, על חינוך לסובלנות ועל בניית גשרים בין-תרבותיים, כדאי לדבר על החוות החקלאיות. החינוך בחוות החקלאיות אינו רק למידה על הטבע והסביבה, על פרי האדמה ועל מחזור החיים, אלא הזדמנות למפגש בלתי אמצעי עם זרמי חינוך שונים. כאשר שותלים התלמידים זרעים באדמה, כאשר הם משקים וקוטפים, הם עושים זאת כתף לצד כתף עם תלמידים ממוסדות חינוך אחרים. למשל, בחוות החקלאיות ניתן לראות למידה משותפת של תלמידים מכל הזרמים…"
ממשרד החינוך נמסר כי בסיור התרשם המנכ"ל מהאופן בו לומדים התלמידים את עקרונות מדעי החיים, בחן אמצעי למידה חדשניים, דיגיטליים, ושוחח עם תלמידים שנהנו לאסוף גידולי מאכל שהם עצמם טיפחו.
השנה לומדים בישראל למעלה מ-50 אלף תלמידים ב-51 חוות חקלאיות, 5 מהן חדשות. משרד החינוך מבצע תוכנית חומש לשיפוץ ולבינוי מחדש של החוות.

ובעולם; חוות ורטיקליות וחקלאות מתקדמת

מגזין Club of Amsterdam, העוסק בעתידנות, פרסם לאחרונה מאמר על חוות ורטיקליות, שיתפסו בעתיד הלא רחוק את מקומה של החקלאות הנוכחית. החוות הוורטיקליות ממוקמות במבנים רבי קומות, באולמות מבוקרי אקלים ונטולי מזיקים. זוהי חקלאות שאינה צורכת משאבי קרקע, חומרי הדברה ומים. המים מנוצלים מהלחות שבאוויר, אולמות הגידולים ממוזגים ומבוקרי אקלים, התאורה מתקיימת לאורך 24 שעות ביממה, ומאפשרת תוצרת רבה פי כמה, כוח האדם מזערי והעלויות קטנות בהרבה. הגידול מדיד, מבוקר, תחת השגחה קפדנית, מנוהל על ידי מחשבים ורובוטים. בסרטון לפניכם דוגמה לחווה חקלאית מהעתיד. אולי לשם כדאי לקחת את התלמידים לסיור?

מפה ומשם – לימודי חקלאות במערכת החינוך בקליפורניה
אחת המדינות החקלאיות המפותחות בארצות הברית היא קליפורניה. למרות זאת, לא מצאנו שם לימודי חקלאות בחוות חקלאיות. לימודים בטבע בכל זאת מתקיימים. בלוס אנג'לס, למשל, יוצאים התלמידים מדי שנה למספר ימי לימוד בשמורות הטבע. התלמידים שוהים באכסניות שבשמורות, ויוצאים מהן לשלושה ימי פעילות בטבע, הכוללים מסעות רגליים, צפייה בחיות, סיורי יום ולילה, מפגשים לימודיים בנושאים אקולוגיה ושמירת הסביבה, הגנה על החי והצומח, חקלאות אורגנית ועוד. את הטלפונים הניידים הם משאירים בבית. הפעילות מתבצעת על פי שכבות הגיל. בכל שכבה משולבים גם תלמידים מיוחדים. אינטגרציה בין שכבות האוכלוסייה מתבצעת בבתי הספר הציבוריים.

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו