יום הקוד; הכשרת 120 תלמידים-מדריכים

עיתון קו לחינוך

WIX ישראל ועמותת עתידים בפרויקט ארצי ללימודי כתיבת קוד לתלמידים בכיתות נמוכות, כחלק משבוע הקוד העולמי * 120 בני נוער הוכשרו להעברת הדרכות בנושא

120 תלמידי כיתה י"א, מ-30 בתי ספר מרחבי הארץ, שמשתתפים בתוכנית קדם עתידים של עמותת עתידים (בתמונה. צילום; עמותת עתידים), עברו הכשרה בחברת WIX מתל אביב, כחלק מפרויקט שעת הקוד. בשבוע הקוד ידריכו התלמידים בבתי הספר שלהם תלמידים בשכבות נמוכות יותר בנושא עולם הקוד; מהו קוד, איך משתמשים בו והתנסות בכתיבת קוד על ידי משחקים המנגישים את הלמידה.
שעת הקוד היא יוזמה עולמית של ארגון Code.org, המקדם את המסר שכל ילד וילדה יכולים ללמוד לתכנת וליצור באמצעות טכנולוגיה. מאז הושק הארגון בארצות הברית, בשנת 2013, השתתפו באירועי שעת הקוד יותר מ-100 מיליון ילדים מ-180 מדינות ברחבי העולם. השנה תתמקד שעת הקוד בנושא ״לתכנת עולם טוב יותר״. המטרה היא לבחון כיצד להשתמש בטכנולוגיה כדי לייצר פתרונות לבעיות חברתיות כמו איכות הסביבה.
חברת Wix, המובילה את יוזמת שעת הקוד בישראל, השיקה אתר בעברית המרכז ֿפעילויות ומשחקים ללימוד תכנות. השנה, תצטרף בישראל לשעת הקוד פעילות ייחודית, שהחברה פיתחה עם עמותת SpaceIL ובה יוכלו הילדים לכתוב קוד כדי לתכנת את מסעה של בראשית 2 לחלל. אירועי שעת הקוד מתקיימים ב-WIX בין התאריכים 8-13 בדצמבר.

למה קוד עכשיו

תפיסת העל של היוזמה היא שבמאה ה-21 מערכת החינוך צריכה ללמד ילדים ליצור באמצעות טכנולוגיה ולא רק להשתמש בה. ארגון ה- OECD למשל, הודיע לאחרונה כי מחקר פיז״ה 2021 יכלול לראשונה היבטים של חשיבה מחשובית. המבחן יכלול שאלון בחירה, שיבחן את יכולותיהם של התלמידים לכתוב תוכנית מחשב. מחקר פיז״ה 2021 יהיה הראשון שיחקור את האופן שבו מדינות משלבות את מדעי המחשב בתוכניות הלימודים שלהן.
תוכנית קדם עתידים של עמותת עתידים, מעודדת תלמידים מהפרירפריה החברתית למצוינות בלימודים. התוכנית מתקיימת לאורך שש שנות העל יסודי. מטרתה לקרב תלמידים בעלי יכולות גבוהות לרכישת השכלה גבוהה, הנתפשת בעיניהם כלא נגישה. במסגרת התוכנית זוכים התלמידים לתגבור במתמטיקה, אנגלית, מדעים והכנה למבחן הפסיכומטרי. כמו כן הם נהנים מפעילויות העשרה והעצמה אישית, פיתוח המצוינות וחשיפה לאקדמיה ולתעשייה. התוכנית מתקיימת בשיתוף משרד החינוך. בתוכנית משתתפים כיום כ-11 אלף תלמידים, ב-134 מוקדי פעילות, ב-99 ישובים.

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו