תוציאו את הפוליטיקה מהחינוך

עיתון קו לחינוך
ח"כ רם שפע; "בוועדת החינוך אנחנו שואלים את אנשי משרד החינוך שאלות קשות, ולא מקבלים תשובות"… "שר החינוך נכנס לשנת חורף ונעלם"… נעלם? לא בטוח. נאלם דום? ייתכן

מאת: סיגל בן-ארצי

בראיון לאולפן ynet, בעקבות פתיחת גני הילדים השבוע, מתח יו"ר ועדת החינוך בכנסת, ח"כ רם שפע (כחול לבן), ביקורת חריפה על שר החינוך יואב גלנט (ליכוד), שלדבריו "נכנס לשנת חורף ונעלם". נראה כי ח"כ שפע ביטא תסכול מתמשך מיחסי העבודה שלו עם שר החינוך, שכנראה אינו משתף איתו פעולה כפי שציפה. בכתבה שנוספה לראיון, שפע ציין עוד, כי בוועדת החינוך נשאלים אנשי משרד החינוך שאלות קשות, ולא מספקים תשובות. "האם מישהו יודע אם יש מתווה שדנים בו להחזרת כיתות א'-י"ב לבתי הספר? אין מתווה. במתווה נכון, בשבועות הקרובים, יהיה אפשר לפתוח את כיתות א'-ב' ואף יותר, את כל כיתות היסודי. הרי אף אחד לא מצפה שילד בכיתה ג' יישאר כל היום לבד בבית".
שפע ציין, כי בכוונתו לגבש בימים הקרובים תוכנית חירום לחינוך בשגרת קורונה, כדי להחזיר את מערכת החינוך לפעולה. לדבריו, בתקופה הכי קריטית שלנו, תקופת חירום חינוכית, אנחנו לא שומעים את שר החינוך מציג תוכנית חינוכית.
התופעה של שרי חינוך שאינם מגיעים לוועדת החינוך של הכנסת אינה חדשה. במשך שנים השרים נהגו להסתתר לא אחת מאחורי הפקידות הבכירה של משרד החינוך. בעיקר כי לא ידעו לתת את התשובות. בעיקר כי הפקידים היו אלו שבאמת יכלו לתת את התשובות מהשטח.
אבל מה ששפע טוען, שעכשיו בתקופת הקורונה, צריך להתנהל אחרת, לגבש תוכניות פעולה ולתת לציבור תשובות רציניות. והוא צודק. הוא אינו יכול לעבוד מול הפקידות הבכירה. הוא זקוק למקבל ההחלטות. וקולו של מי שאחראי על כך במשרד החינוך לא נשמע. לא לציבור, ועוד יותר, לא לאוזניו של שפע.
עם זאת, האיום ששפע הציג בראיון, כי לא ימתין לשר החינוך, ויגבש בימים אלה את תוכנית החירום לחינוך, גם הוא לא רציני. ברור שגם אם ידבר עם כל המנהלים וכל ההורים וכל חברי ועדת הקורונה, כמו שהוא מציין בראיון, שר החינוך לא ייתן לו לתפוס את מקומו. אם שר החינוך לא ירצה להפעיל את התוכנית הזו, בייחוד אם תהיה הטובה ביותר בנמצא, וודאי שיותר טובה משלו שאיננה בנמצא, היא תישאר בגדר תוכנית בלבד.
אגב, ביום הראשון לפתיחת הסגר, שר החינוך סייר בגן ילדים בנס ציונה ושלח תמונה לתקשורת (בתמונה. צילום עודד קרני לע"מ). נעלם? לא בטוח. נאלם דום? ייתכן.




השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו