מוגבלות פורצת גבולות

עיתון קו לחינוך

לרגל היום הבינלאומי לשיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, חברו יחד המחלקה לחינוך מיוחד במכללת סמינר הקיבוצים ועמותת כפר עידוד לאירוע מיוחד

מאת: מערכת קו לחינוך

לרגל היום הבינלאומי לשיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות,  המצויין ברחבי העולם ב-3.12.19,  התקיים לאחרונה  אירוע מיוחד במכללת סמינר הקיבוצים, אשר אורגן על ידי המחלקה לחינוך מיוחד מהפקולטה לחינוך, בשיתוף אגודת הסטודנטים וסמ"ן – סטודנטים מובילים נגישות.
במסגרת האירוע התקיימה תערוכת "בגובה העיניים" – פרוייקט חברתי של דיירי כפר עידוד מנתניה. הדיירים הציגו באמצעות צילומים את סיפורם האישי וחלומותיהם, לצד המסר 'קבלו אותנו כמו שאנחנו'. מטרת האירוע הייתה להסיר חסמים ודעות קדומות ולקבל את השונה. דיירי הכפר – חברי להקת אברא קדברא, הנעימו את האירוע בצלילים מוסיקליים, בניצוחו של יאיר שריקי, מוסיקאי, יוצר ומלחין, זוכה פרס פורץ דרך במוסיקה מטעם ארגון וראייטי.  בנוסף התקיימו תחנות התנסות מגוונות בשטח, בנושאים שונים.
אורית שלח ענבר, ראש המחלקה לחינוך מיוחד במכללת סמינר הקיבוצים, ציינה כי הפעילות נועדה להגביר את המודעות להכלת אנשים עם מוגבלויות בחברה. לדבריה, "עלינו לטפח חברה שוויונית, שבה בעלי מוגבלויות יהיו שותפים מלאים לעשייה בחברה".
שוש זיסמן, מנהלת כפר עידוד, ברכה את המכללה על הפעילות ועל ההזדמנות המיוחדת שנפלה בחלקם של חניכי הכפר. לדבריה, אין ספק שהחשיפה לסטודנטים לחינוך מיוחד, שהם דור העתיד של אנשי המקצוע בתחום זה בישראל, לצד החשיפה לכלל הסטודנטים במכללה, היא חלק מהפיכתנו לחברה משלבת ומקבלת יותר, אשר תסייע בשילוב מיטבי בכל תחומי החיים לאנשים עם מוגבלויות.

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו