מחקר; למידה בחוץ תורמת לרווחה הנפשית של התלמידים

עיתון קו לחינוך
מחקר על למידה בשטח פתוח, שנערך עבור האגודה לסביבות למידה בארה"ב, בחן את השפעת החוץ על הלמידה. בישראל מתגברת תופעת הגנים הנודדים

ביום שישי האחרון הודיעו משרדי החינוך והבריאות על שינוי התקנות האוסרות על קיומן של פעילויות חינוכיות בשטח פתוח. המשרדים ציינו, כי בתי הספר יוכלו לקיים את הפעילויות במרחבים הפתוחים בתנאי שיעמדו במגבלות הבאות: 
קבוצות של תשעה תלמידים לכל היותר.
הפעילות תהיה בקבוצות קבועות עם אנשי צוות קבועים. לא תהיה תחלופה של אנשי הצוות או של ילדים בין הקבוצות. תתאפשר תחלופה של אנשי הצוות הקבועים בין שלוש קבוצות קבועות לכל היותר.
המשתתפים יהיו עם מסכות בכל עת, פרט לזמן האכילה והשתייה והפעילות הספורטיבית.
התלמידים ואיש הצוות יאכלו את ארוחותיהם בנפרד.
יישמר מרחק של שני מטרים בין משתתף אחד לאחר בכל עת, והפעילות לא תכלול מגע בין המשתתפים.
המרחק בין קבוצה אחת לשנייה לא יפחת ממאה מטרים.
תלמיד או עובד הוראה שהיו "במגע הדוק עם חולה קורונה" לא ישתתפו בפעילות. הם יחוייבו בבידוד לפי צו בידוד בית. גם תלמידים שחזרו ממדינה שהחוזרים ממנה מחויבים בבידוד, לפי צו בידוד בית בתקופה זו, לא ישתתפו בפעילות. 
התקנות יובאו לאישור הממשלה ביום ראשון ה-25.10, והן תצאנה בכפוף לאישור התקנות על ידה. הנחיות מסודרות בנושא יופצו למוסדות החינוך.

למידה בשטח פתוח

מחקר על למידה בשטח פתוח, שנערך עבור האגודה לסביבות למידה בארה"ב, בחן את השפעת החוץ על הלמידה. במחקר השתתפה האדריכלית הישראלית רוני צימר-דוקטורי, מקבוצת א.ב מתכננים, ובראשו עמד האדריכל פראקש נאיר.
המחקר בחן את הדרכים לבצע למידה אפקטיבית מחוץ למבנים וזאת על סמך ניסיונות מוצלחים ממקומות שונים בעולם ותנאי מזג אויר מגוונים ממדינות ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, גרמניה, הודו ותאילנד.
עורכי המחקר ממליצים כיצד כדאי לתכנן ולעצב מתחמי למידה חיצוניים. החוקרים רואים יתרונות רבים בשילוב לימודים בחוץ, כולל בסביבות עירוניות, גם לאחר מגיפת הקורונה. לדבריהם ללמידת חוץ תרומה להעשרת יום הלימודים, יצירת רוגע נפשי, הגדלת המוטיבציה והימנעות מ"הפרעת חוסר טבע" אצל התלמידים.
למחקר המלא;
file:///C:/Users/sigbe/Desktop/Outdoor%20Learning%202020%20Hebrew.pdf
לאחרונה פורסמה בכלכליסט כתבה נרחבת על למידת חוץ בישראל תחת הכותרת ביער נרקוד. לכתבה

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו