מחקר; פתיחת התיכונים מעלה אחוז ההדבקה מנגיף הקורונה

עיתון קו לחינוך

חוקרים מאוניברסיטאות בן גוריון בנגב והרווארד בארה"ב, שעקבו אחר קצב ההדבקה בנגיף הקורונה בבתי הספר בפלורידה שחזרו ללמידה פרונטאלית, מצאו עלייה בהדבקה במיוחד בגילאי התיכון.
ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת (
Archives of Disease in Childhood (ADC .

חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב יחד עם חוקרים מאוניברסיטת הרווארד בארה"ב, עקבו לאחרונה אחר נתוני הההדבקה מקורונה, בקרב תלמידים במדינת פלורידה. פלורידה היא המדינה היחידה בארצות הברית, שאוספת נתוני תחלואה מתאימים על פי גיל. החוקרים מצאו  שמחוזות שפתחו בתי ספר ללימוד פיזי, הצביעו על עלייה בהדבקות בנגיף הקורונה, במיוחד בגילאי התיכון. במחוזות שלימדו מרחוק, באמצעות זום בעיקר, לא הייתה עלייה בהדבקות.
אורן מירון, דוקטורנט במחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב,  בחן את הנתונים במשך עשרה ימים לפני פתיחתם מחדש של בתי הספר ללימודים פרונטאליים ובמשך עשרים ימים נוספים לאחר פתיחתם מחדש. בהשוואת בתי ספר שנפתחו מחדש לבתי ספר שהמשיכו בלימוד מרחוק, נצפתה עלייה משמעותית בשיעור התחלואה בנגיף הקורונה, במיוחד בטווח הגילאים 14-17.
פרופ' נדב דוידוביץ', ראש ביה"ס לבריאות הציבור באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, אמר בעקבות הנתונים, כי "המחקר מעיד שכדאי לבחון את הרחבת הלימוד מרחוק בבתי ספר, בדגש על אזורים שאינם ירוקים ובמיוחד בגילאי התיכון".
מירון הוסיף; "לניתוח שלנו יש השלכות משמעותיות עבור כל מדינה המנסה לקבל החלטה באם לפתוח פיזית את בתי הספר בעודה נלחמת בשיעורי ההדבקה".
במחקר השתתפו גם החוקרים קון-הסינג יו ויצחק קוהאנה, מהמחלקה לאינפורמטיקה ביו-רפואית בבית הספר לרפואה של הרווארד, ורחל וילף-מירון, מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת תל אביב. (תמונה; פיקסה ביי).

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו