מכללת צפת פיתחה פתרון ללמידה מרחוק במעבדות

עיתון קו לחינוך

המכללה האקדמית צפת מצאה פתרון לנושא הלמידה במעבדות בעידן הקורונה. המכללה מפעילה תכנית מיוחדת לעריכת ניסויי מעבדה אינטרנטיים, באמצעות תוכנת "Model Science Software" הקנדית.
על הפתרון אחראי רז חיימזון, הממונה על המעבדות הרפואיות במכללה האקדמית צפת. חיימזון ציין, כי היה חייב למצוא פתרון ללימודי המעבדות, לאחר שהסגר השני מנע מהסטודנטים להגיע פיזית למכללה.
התוכנה תפעל כחלק מהניסויים בשני קורסי מעבדה; מעבדת כימיה אנאורגנית ומעבדת כימיה אורגנית. הסטודנטים במעבדות לומדים לתואר ראשון למדעי המעבדה הרפואית.
במסגרת ההסכם עם החברה קנדית, רכשה מכללת צפת רישיונות שימוש בתוכנה עבור כל הסטודנטים.
במפגשי המעבדה המקוונים מחולקים הסטודנטים לזוגות, והם פועלים בחדרים וירטואליים.  כל זוג נכנס לתוכנה ומבצע את הניסויים לפי ההנחיות בפרוטוקול שנכתב עבורם על ידי המרצים בקורסים. ניתן לקרוא למרצה לעזרה במהלך הניסוי. בתום כל שלב בניסוי, על כל זוג לשלוח למרצה צילום מסך של השלב בו הוא נמצא, כדי לקבל אישור להתקדם. "באופן זה", אומר חיימזון, "אנחנו מבצעים את המעבדה בצורה הכי קרובה לביצוע הניסוי במעבדות הפיזיות".
בהמשך הסמסטר צפויים הסטודנטים להשלים דוחות מעבדה מקיפים על הניסויים שביצעו במעבדה הווירטואלית, כפי שנהוג לכתוב לאחר כל ניסוי מעבדה רגיל. בדומה למעבדה הפיזית הסטנדרטית, הציונים במעבדה הווירטואלית מהווים חלק מהציון הסופי בתואר.
חייימזון מסר עוד, כי לביצוע ניסויי המעבדה באופן וירטואלי מספר יתרונות, ביניהם; תרומה לשמירה על הרצף בהתנסויות במעבדות הכימיה,  וואפשרות לבצע את המעבדה שוב ושוב, עם אופציה לתקן טעויות לטובת חזרה והעמקה של הלמידה.
לימודים באמצעות מעבדה וירטואלית כבר מקובלים בעולם. המכללה האקדמית צפת נמנית על הראשונות התחום בישראל.

בתמונה; רז חיימזון, אחראי המעבדות הרפואיות, המכללה האקדמית צפת. צילום: יוני לובלינר.

 

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו