משרד החינוך ונגיף הקורונה; עדכונים שוטפים

עיתון קו לחינוך

משרד החינוך מפרסם בפורטל הורים נהלים והנחיות בקשר להתפשטות נגיף הקורונה. באתר ישנם פרטים על דרכי התקשרות עם המשרד וגם הצעה להורים כיצד להרגיע את הילדים

מאת: מערכת קו לחינוך

משרד החינוך מפרסם בפורטל הורים נהלים והנחיות בקשר להתנהגות בתקופת התפשטות נגיף הקורונה. בין היתר מסביר המשרד להורים כיצד לנהוג כדי להפחית את חרדות הילדים ולאן לפנות בעת הצורך.

קו פתוח לשיחות עם הורים ותלמידים ומידע בשפות שונות

הקו שמפעיל משרד החינוך מאויש על ידי מומחים להתמודדות במצבי לחץ וחירום מטעם השירות הפסיכולוגי ייעוצי. מטרתו לתת מענה רגשי להתמודדות עם המצב. הקו פועל מדי יום משעה שמונה בבוקר ועד שבע בערב. מספרי הטלפון: 073-3931111 או 1800-25-00-25. באתר קיים מענה לשאלות בשפות שונות, כמו אמהרית ורוסית.

לסייע לילדים

אחת השאלות שעמן מתמודדים ההורים היא איך להקטין את סיכויי ההידבקות. התשובה בתמונה.

באתר ההורים מצויינים המסרים הבאים; במצבים של חוסר ודאות ולחץ, להורים השפעה על התנהגות הילדים. ההורים מתווכים את המציאות לילדים ומעצבים את הבנתם לגבי המתרחש. משרד החינוך מציע להורים לנהל שיחות גלויות עם הילדים, שיכילו חששות מחד וגם יעבירו מסר של הרגעה. השיחות אמורות לפתח חוסן אישי להתמודדות עם המצב. חשוב להפנות את הילדים לתכנים בתקשורת, שיעניקו להם מידע שקשור לאירוע.
במצבים של לחץ וחוסר וודאות עלולות להופיע תגובות של נסיגה ותלותיות. יש לשים לב להתנהגויות חריגות, ואפילו להתייעץ עם אנשי מקצוע. 
בימים אלה גובר הצורך של הילדים בתחושת ביטחון, וההורים הם הגורם המשמעותי ביותר היכול לסייע להם.

נהלים ועוד

משרד החינוך פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות. תלמידים או עובדי הוראה שבביתם שוהה אדם בבידוד, יכולים להמשיך בשגרת חייהם וללכת לבית הספר, וזאת ללא צורך באישור רפואי.
תלמידים אשר חזרו מאחת המדינות שחל לגביהן איסור נסיעה, ושהו שבועיים בבידוד ביתי ללא תסמינים, יכולים לשוב לבית הספר ללא צורך באישור רפואי. 

עדכונים שוטפים

מידע נרחב על עדכונים שוטפים בכתובות שכאן;
דף הפייסבוק של משרד החינוך
איך מונעים את התפשטות מחלה? צפו בסרטון בפרופ' סיגל סדצקי 
נגיף הקורונה – בריינפופ  
אתר משרד הבריאות

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו