משרד החינוך משקיע בחצרות לימודיות ובמתקני ספורט

עיתון קו לחינוך
Group of happy students sitting on bench and reading books in courtyard of university

עד שנת 2021: הקמה של חצרות ב-207 מוסדות חינוך בסכום כולל של 70 מיליון שקלים והשקעה נוספת של שלושה מיליון שקלים במתקני ספורט בעל יסודיים

מאת: מערכת קו לחינוך

משרד החינוך משקיע השנה כעשרה מיליון שקלים בפיתוח 31 חצרות לימודיות בבתי הספר. עד סוף שנת 2021 תושלם הקמת חצרות ללמידה חוץ כיתתית ב-207 מוסדות חינוך, בכל רחב הארץ, בהיקף של שבעים מיליון שקלים. תוענק עדיפות לרשויות במדרג סוציואקונומי נמוך וממדי טיפוח גבוהים.

חצר לימודית בבית הספר אבני החושן בראשון לציון


ההשקעה בחצרות היא חלק מתוכנית משרד החינוך להתאמת מבני החינוך למאה ה-21, המתבססת על התפיסה כי החצר הלימודית היא חלק ממבנה החינוך כולו ולכן עליה לאפשר המשך של תהליך הלמידה. החצר עתידה להיות מרחב לפעילות ספורטיבית ומשחקית, לאפשר מקום להפוגה, ומרחב ללמידה מחוץ לכיתה. לכן על החצרות הלימודיות לכלול מקומות ישיבה מוצלים, שמאפשרים להעביר שיעור. חלק מהחצרות יכולות לכלול סביבה אקולוגית ייחודית, חממות לגידול צמחים או גינון יוצאת דופן. אחרות יכולות לזמן מתקנים לעיסוק בפעילות גופנית או להרחיב את הדעת באמצעות מידע אומנותי חוויתי, כמו פסלים או ציורי קיר. התפיסה החינוכית היא שכאשר תלמיד יוצא להפסקה, הוא נהנה מהפוגה מהכיתה מחד, אבל ממשיך ללמוד, מאידך. הסביבה, לפיכך, צריכה לזמן העצמה של התהליכים החינוכיים המתרחשים במוסד החינוכי בכללותו.

חצר לימודית בבית הספר יד בנימין

לדברי שר החינוך, רפי פרץ: ״הפסקות בבתי הספר הן חלק מהלימודים וחשוב לנו כמערכת שההפסקות ישרתו את הרוח החינוכית של בית הספר.  נחשפנו לתופעה שכאשר התלמידים יוצאים להפסקה הם כלל לא יוצאים מהכיתה. במקום לצאת ולהתרענן, לשחק ולפתח כישורים חברתיים, התלמידים נשארים מול הטלפון הנייד. אנו מאמינים שמרחב בית ספר, עם מתקני ספורט וגינות מושקעות ומפותחות, יגרמו לעניין אצל התלמידים והם יצאו למחוץ לכיתה, יפחיתו את השימוש בטלפון החכם וגם על הדרך יעשו ספורט".
לאחרונה נודע, כי משרד החינוך הקצה יותר משלושה מיליון שקלים להקמת מתחמי כושר גופני חדשים בחצרות בתי הספר העל יסודיים, כחלק מתוכנית מערכתית לטיפול בבעיית השמנת ילדים. בין המתקנים יהיו; אופני ספינינג, מתקני חתירה לאירובי, מכשירים ללחיצת כתפיים, ועמדות סקוטים. התלמידים, שילמדו להשתמש במתקנים במסגרת שיעורי החינוך הגופני, יוכלו להוסיף ולהתאמן בזמנם הפנוי גם במהלך ההפסקות ובשעות אחר הצהרים והערב. המתקנים יהיו מוצלים ומוארים בערבים.


מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ציין כי "מחקרים מצביעים על ירידה בזמן המוקדש לפעילות גופנית, בצד עליה במשקל ותחלואה בקרב ילדים ומתבגרים. לכן הצבנו במשרד את הגברת הפעילות הגופנית והחינוך לתזונה נכונה, בקרב תלמידי מערכת החינוך, כמשימה לאומית. מתחמי הכושר הגופני החדשים ייצרו עבור התלמידים תנאים והזדמנויות לפעילות גופנית, ויביאו להגדלה חשובה של זמן הפעילות". העלות הממוצעת של מתחם כושר בית-ספרי עומדת על כמאתיים אלף שקלים.

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו