עבר ועתיד; היילכו שניים יחדיו?

עיתון קו לחינוך

היסטוריה במכללת סמינר הקיבוצים; סטודנטים להוראת היסטוריה יחקרו תמונות מהשנים שלפני קום המדינה ויעלו את התוצרים לויקימדיה

מאת: מערכת קו לחינוך

החוג להיסטוריה במכללת סמינר הקיבוצים ועמותת ויקימדיה ישראל הכריזו לאחרונה על שיתוף פעולה, במסגרתו יחקרו סטודנטים להיסטוריה תמונות ארכיוניות שהונגשו לאחרונה לציבור. מדובר בכ-28 אלף תמונות, מהשנים 1900 עד 1946. הסטודנטים יחקרו תמונות נבחרות, שעד כה העדיפו הארכיונים שלא לחשוף לציבור. התמונות הועלו לאתר ויקישיתוף של קרן ויקימדיה. התמונות מציגות את ראשית ההתיישבות העברית בארץ.

תוצרי החקר צפויים לעלות בסוף שנת הלימודים לויקישיתוף, מאגר התמונות וקובצי המולטימדיה החופשיים, ויהיו נגישים לציבור הרחב.
עבודת החקר תחל עם פתיחת סמסטר ב' במכללה, ב-1 במרץ, במסגרת קורס חדש "תמונה שווה אלף מילים".
התמונות שאותן יחקרו הסטודנטים נמצאו בשישה ארכיונים: ארכיון המדינה, הארכיון הממשלתי, לשכת העיתונות הממשלתית, ארכיון הפלמ"ח, ארכיון קק"ל וארכיון העמותה למורשת משה שרת. במהלך הקורס יתנסו הסטודנטים בחקר היסטורי, מבט ביקורתי על צילום, מגמות של תקשורת מגויסת והאופן בו כל אלה פוגשים את עולם החינוך. במהלך הקורס הם יפגשו עם ארכיונאים, צלמים, מומחים מויקימדיה ועוד.
ד"ר מיכל ווסר, מהחוג להיסטוריה במכללת סמינר הקיבוצים, שתרצה בקורס אומרת; "הקורס בשיתוף הפעולה עם ויקימדיה ישראל מתבסס על למידה פעילה וחווייתית ברוח המיומנויות האקדמיות של המאה ה-21, של חקר ביקורתי ולמידה שיתופית. הסטודנטים יתנסו בחקר מקורות היסטוריים ראשונים, שאין עליהם הרבה מידע, יעסקו בחיפוש ואיתור מידע מהימן, בלמידה דרך פלטפורמות שיתופיות ובהעלאת תוצרי המחקר שלהם לרשת האינטרנט. למידה שכזו תסייע למורים של מחר ללמד באותו אופן בבתי הספר".

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו