עת רצון ועת לשנות

עיתון קו לחינוך

מגפת הקורונה, שהציבה מראה לא מחמיאה למערכת החינוך, מאלצת אותה לחשב את מסלולה מחדש. במאמר, ספר וסרטון, מציעים חברי הקבינט הציבורי לחינוך כיצד לבצע את השינוי הנדרש בהצלחה

מאת: סיגל בן-ארצי

הלמידה מרחוק, שנכפתה על מערכת החינוך בתקופה האחרונה, הוכיחה מעל לכל כי גם מערכת מורכבת שכזו מסוגלת לבצע שינוי כשהיא נדרשת לכך. נכון שהלמידה מרחוק לא הייתה אופטימאלית, אבל בסיוע שינויים קלים ניתן יהיה להפכה לחלק ממערכת חינוך המתאימה למאה ה-21. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אף הודיע לאחרונה, כי בשנת הלימודים הבאה יתקיים בכל מקצוע שיעור אחד בשבוע בלמידה מרחוק. אלא שלא די בכך.
עוד לפני פרוץ הקורונה, הוקם הקבינט הציבורי לחינוך, בו חברים אנשי חינוך מובילים, שחרטו על דגלם לדחוק במערכת החינוך לבצע את השינוי הנדרש עתה. את הקבינט יזמו יו"ר ארגון מנהלי המחלקות לחינוך, אבי קמינסקי, ותא"ל במיל, רם שמואלי. לאחרונה פרסם הקבינט שלושה פרסומים – מאמר, ספר וסרטון, בהם ניתן לצפות בהצעותיו.
לפניכם המאמר, שמציג כיצד ניתן לשנות את הפרדיגמה החינוכית הקיימת.
לפניכם סרטון שהועלה לרשת, בו מציגים שמואלי וקמינסקי, יחד עם אנשי חינוך, כיצד ניתן במספר צעדים להתאים את מערכת החינוך למאה ה-21.
לפניכם ספר הקבינט הציבורי לחינוך, שהעניק בשבוע שעבר קמינסקי לשר החינוך החדש, יואב גלנט. בספר מציעים אנשי חינוך מובילים כיצד להפוך את מערכת חינוך לרלבנטית, אטרקטיבית ואפקטיבית לתלמידיה.



השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו