פרופ' גמזו; לא לפתוח עדיין את בתי הספר

עיתון קו לחינוך

צעירים ובני נוער הם המקור להדבקת מבוגרים

בראיון לאתר DOCTORS ONLY ציין פרופ' רוני גמזו אתמול (ב' 19.10.20) כי המנוע של מגיפת הקורונה הם נערים וצעירים ששיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה בהם נמוך. לדבריו הם נדבקים, נושאים את הנגיף, לרוב אינם חולים, שיש צורך לאשפז, אבל דוחפים קדימה את ההדבקה לגילאים המבוגרים יותר. שם שיעור החולים גבוה, וגם גורם למקרי מוות ולקשיים במערכת האשפוז. "לכן יש חשיבות במניעת ההדבקות באוכלוסיה הזאת".

להמתין עם פתיחת בתי הספר
לדברי הפרויקטור, יש צורך עדיין להמתין עם פתיחת מערכת החינוך  בבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכוניים ויש לעשות זאת בזהירות כי "בסוף אותם ילדים, ילדות ונערים נמצאים באינטראקציה עם מבוגרים וקשישים – גם אם זו נמוכה".
פרופ' גמזו פירט בסקירה ומסר כי "כרגע יש בישראל 5 יישובים אדומים, 19 כתומים, 93 צהובים ו-1,137 ירוקים. לדבריו, בשיא המגיפה היו 1,140 ישובים אדומים עם שיעורי תחלואה גבוהים מאוד". גמזו לא הסביר מה גרם לירידה המשמעותית בתחלואה בערים האדומות. רוב מוחלט של החולים החדשים שאובחנו ביממה האחרונה היה מחוץ לערים אלו.

לבצע יותר בדיקות ביישובים אדומים וכתומים
גמזו קרא לבצע יותר דגימות קורונה "במיוחד ביישובים האדומים והכתומים. צריך להגיע ל-70 אלף ביום.כיום נעשו רק 44% מיכולת ביצוע הבדיקות ו-58% מקיבולת מערך החקירות האפידמיולוגיות. יש, לדבריו, צורך לבצע פי שניים יותר חקירות לאיתור מאומתים.

על הפרק; קיצור תקופת הבידוד
גמזו הודיע בנוסף, כי יש כוונה בקרוב "לקצר את תקופת הבידוד ל-12 יום כאשר בדיקה אחרונה לאימות הימצאות הנגיף תהיה לאחר היום העשירי לתחילת הבידוד".

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו