רוצה להיות מורה יער?

עיתון קו לחינוך
הכשרה למורי יער. ללמוד קרוב לטבע

מסלול ייחודי להכשרת מורים לקיום לימודים בטבע

מאת: מערכת קו לחינוך

מכללת אורנים מקיימת זו השנה השנייה מסלול הכשרה למורי יער. חינוך יער דוגל בקיום לימודים בטבע, מחוץ לכיתה. המורים לעתיד לומדים כיצד להתבונן בטבע, להיות ערניים לתופעות טבע שונות, כמו עונות השנה, להתייחס לנושאים רחבים, כמו משק המים או חקלאות מקיימת, ועם זאת להכיר את סוגי הצמחים, להיות ערניים לפריחות השונות, ללמוד על סוגי בעלי חיים, סוגי אדמה ועוד. התפיסה היא כי חשיפת ילדים לשפע הגירויים והאתגרים בשטח, תורמת רבות להתפתחותם הקוגנטיבית והרגשית. על פי גישה זו, הרבה מן הלימוד נעשה מחוץ לכיתה, רחוק מהלוח, המחשב והטלפון החכם, תוך שימת דגש על שימוש רחב בחמשת החושים ופיתוח תודעה מתבוננת.

שומרי יער וחינוך אנתרופוסופי

עד לשנת הלימודים הקודמת היה זה ארגון שומרי הגן, שהוקם לפני כשני עשורים, שהוביל את חינוך היער בישראל. הארגון הכשיר מחנכי יער בקורס הדרכה מעמיק. לפני כשנה פתחה מכללת אורנים מסלול לימודים אקדמי, חדשני וייחודי מסוגו, המשלב הכשרה בחינוך יער, בשיתוף ארגון שומרי הגן, עם הכשרה ברוח חינוך וולדורף והשיטה האנתרופוסופית ולימודים בחוג לחינוך ובחוג למדעי הטבע והסביבה.

תוכנית הלימודים

תוכנית הלימודים כוללת מספר תחומים; בשנה הראשונה לומדים הסטודנטים את תוכנית הכשרת המדריכים של תנועת שומרי הגן. בשנה השנייה והשלישית לומדים הסטודניטם במשולב במספר חוגים; החוג לחינוך, החוג למדעי הטבע והסביבה ולימודי וולדורף. את הסטאז' הם עושים בבתי הספר של התנועה הירוקה ובתי ספר אנתרופוסופיים. השנה הרביעית מוקדשת להשלמת חובות מחקר וכתיבה אקדמית.

על קבלה ותנאים

לתוכנית מתקבל כל מי שיש לו תעודת הדרכה של שומר הגן וכן סטודנטים באורנים הלומדים בחוג לחינוך ובחוג למדעי הטבע והסביבה. הלימוד נמשכים ארבע שנים שבסיומם זכאים הבוגרים לתואר ראשון ותעודת הוראה.

צילם – גיל סתווי

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו