4,000 עובדי קרב מועמדים לפיטורים

עיתון קו לחינוך

עובדי תכנית קרב מפגינים כעת מול קרית הממשלה בת"א, בניסיון למנוע את פיטורי כלל 4,000 העובדים. בסוף החודש צפויים אלפי עובדי תכנית קרב לקבל מכתבי פיטורים, שיביאו לסגירת תכנית ההעשרה החינוכית שפועלת בבתי"ס ובגני ילדים בפריפריה, למעלה מ-25 שנה. זאת, בעקבות סחבת בהעברת התקציבים הנדרשים ע"י משרדי האוצר והחינוך

מאות עובדי תכנית קרב למעורבות בחינוך, מפגינים בשעה זאת מול משרד האוצר בקרית הממשלה בתל אביב. בסוף החודש צפויים כ-4,000 עובדי התכנית, בהם מדריכים ועובדי מינהל, לקבל מכתבי פיטורים שיביאו לסגירת התכנית החינוכית שפועלת בבתי ספר ובגני ילדים למעלה מ-25 שנה. זאת, בעקבות סחבת בהעברת התקציבים הנדרשים ע"י משרדי האוצר והחינוך. 
תכנית קרב מופעלת עבור משרד החינוך, ע"י החברה למתנ"סים והעמותה לתפנית בחינוך מיסודה של קרן רש"י. במסגרת התכנית, נערכים שיעורי העשרה בבתי ספר ובגני ילדים, כחלק מיום הלימודים. התכנית מעבירה 2 מיליון שעות העשרה בשנה, ליותר מ-300 אלף תלמידים ותלמידות ב-125 רשויות בכל הארץ, בעיקר בפריפריה. בתכנית מועסקים כ-3,800 מדריכים ומדריכות ו-200 אנשי תשתית-פדגוגית.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, אמר: "בשעה קשה זאת, כשיש מאות אלפי עובדים מובטלים במשק, משרד האוצר מעביר את העובדים ייסורי בירוקרטיה, ואת ראשי הרשויות והתלמידים חוסר ודאות, מעכב את כספי התכנית ומבקש לשלוח עוד אלפי עובדים לבתיהם. אני קורא למשרד האוצר לתת את הדעת, לשנות את סדר העדיפויות ולהגן על משרותיהם של אלפי עובדים ועובדות אשר מחנכים את ילדינו במסירות רבה מזה שנים".
יו"ר ועד עובדי תכנית קרב, אורלי לוי, מסרה: "לא ייתכן שבשיא משבר הקורונה והנזק שכבר נעשה לאלפי ילדים בפריפריה, 4,000 אנשי ונשות חינוך מסורים יצטרפו למעגל האבטלה, בגלל בירוקרטיה וסחבת. כל מה שצריך זה להתעורר ולחתום על אישור התקציב, או למצוא פתרון ביניים שיאפשר את המשך קיומה של התכנית. מתי יתעוררו? כשיגלו שאלפי ילדים חסרי מעש משוטטים ברחוב ואין מי שיעשיר את זמנם? כשיורחבו הפערים?"

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו