ארבעה אירועים חיוביים בהחלט

עיתון קו לחינוך

ארבעה מאירועי החודש במערכת החינוך שהשאירו חותם; תעודת הוקרה לתלמידים שהצילו את חייה של מורתם, יום הלשון העברית במערכת החינוך, סרטון מכנס משודר שמדגיש את החשיבות שבהצטרפות לתוכנית התקשוב בחינוך ודטאתון 2020 שנערך בירושלים (בתמונה)

אירוע – עיריית בית שמש ובית הספר ברנקו וייס ערכו לאחרונה אירוע הוקרה לשלושת התלמידים ולמורה מבית הספר ברנקו וייס-בית שמש שהצילו את חייה של מורתם, חן דנציגר, כשהתמוטטה בחודש שעבר. באירוע השתתפו ראש עיריית בית שמש, ד"ר עליזה בלוך, מנכ"לית ברנקו וייס, סיגל מורן, מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך, מאיר שמעוני, ומנהל מרחב ירושלים במד"א, שלמה פטרובר. לאירוע הגיעו המורה ובני משפחתה. דנציגר חזרה לראשונה לבית הספר מאז המקרה. לתלמידים ניר בוזגלו, אביעד איטח ואליה כהן, וכן למורה שרון חיים, הוענקה תעודת הוקרה מיוחדת מטעם משרד החינוך, עיריית בית שמש, רשת ברנקו וייס ומד"א על גילוי יוזמה, מנהיגות ונחישות בפעולתם להצלת חיים.

תלמידי ברנקו וייס בית שמש, יחד עם המורה אותה הצילו ומכובדי הטקסצילום; עזרא פטל

תשדיר ראוי – תשדיר מהכנס לבתי ספר חדשים שהצטרפו לתוכנית התקשוב. הכנס שודר ביום ראשון ה-17/11 בין השעות 14:00-15:00. הכנס הופק באמצעות מטח עבור מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע, משרד החינוך. למה כדאי להצטרף לתוכנית התקשוב? בסרטון שלפניכם
איך נכון לומר – יום הלשון העברית, שנחוג לאחרונה במערכת החינוך, הותיר ברשת חידון שפרסמה האקדמיה ללשון עברית ומטרתו ללמד עברית נכונה. בין היתר, למשל, איך נכון לומר; להוקיר תודה או להכיר תודה? החידון לפניכם. מומלץ.
דטאתון 2020 – הדטאתוןהחינוכי הרביעי בירושלים – תחרות לפיתוח יוזמות חינוכיות, התקיים בימים חמישי-שישי, 16-17.1.2020, במוזיאון המדע בירושלים. התחרות עוסקת השנה בעידן הלמידה – מהי התשתית המיטבית ללמידה מתמדת? כיצד יוצרים למידה לאורך כל החיים? כיצד ניתן לפתח למידה עצמאית? כיצד רוכשים ידע ומיומנויות בתחום הרגשי-חברתי?

אחת היוזמות בדטאתון; מאתגרים את המערכת

בשלוש התחרויות הקודמות השתתפו 240 צוותים, 390 מנטורים ושופטים ו-1,783 יזמים חינוכיים. במסגרת זו גויסו כמעט מיליון שקלים לתמיכה במיזמים. יוזמות שפותחו במסגרת הדטאתון, זכו בתחרויות ולאחר תהליך ליווי של מינהל החינוך כבר פועלות במערכת החינוך, כמו המיזם "נקודה טובה" שזכה בתחרות 2019, לפיתוח שיח חיובי בין מורים, הורים ותלמידים. המיזם פותח על ידי מורות מבית הספר ממ"ד הרובע, פועל בבית הספר זו השנה השנייה, ועתה מפתחות אותו המורות במסגרת תוכנית EDSTART של משרד החינוך.
מיזם נוסף, "אלבסמה" (החיוך), של בית הספר אלבסמה לילדים עם אוטיזם, בבית חנינה, מסייע לתלמידים ליצור סדר יום ולהתמודד עם שינויים. בית הספר מפעיל את המיזם וממשיך את הפיתוח עם יחידת "כרמל 6000".
יוזמה ותיקה היא של בית ספר קשת, שהתחיל בפיתוח מודל של למידה מותאמת אישית במתמטיקה, כבר בדטאתון הראשון. כיום פועלת בבית הספר קהילה ללמידה יחידנית, שפועלת בשיתוף פעולה עם בתי ספר נוספים.

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו