חינוך ואומנות; הקשר בין חוט ברזל מגולוון לציונים גבוהים

עיתון קו לחינוך

מחקרים מעידים, שתלמידים שלומדים אומנות מגיעים לציונים גבוהים יותר במקצועות הלימוד האחרים ולא סובלים מבעיות התנהגות. אחוז מסיימי התיכון ואחוז המתקבלים ללימודים אקדמיים במכללות בארצות הברית גבוה יותר בקרב תלמידים אלו

מאת: מערכת קו לחינוך

לאחרונה נפתחה במכללת אורנים תערוכת סטודנטים הלומדים בתוכנית לשילוב אמנויות בחינוך. הרעיון בבסיס התוכנית הוא, שלימודי אומנות ניתן לשלב בכל מקצוע ולהסתייע בהם לפיתוח יצירתיות, תעוזה ומיומנויות חברתיות. לימודי אומנויות מכילים את כל סוגי ההבעה; ריקוד, כתיבה, תנועה, דרמה, ציור, צילום ועוד. בעולם דיגיטלי תזזיתי, כאשר לדמיון ולחשיבה המקורית יש חשיבות ראשונה במעלה, אמנות יכולה לתרום גם לשיעורים 'רגילים'. למשל, משחק מסירות כדור בשיעור טבע, יכול להמחיש את המסלול שעושים נוגדנים בגוף. צילומים של משולשים מחוץ לכיתה, יכולים להיות חלק מלימודי הגיאומטריה ועוד.
הסטודנטים בתוכנית מתנסים במגוון אמנויות, יוצרים כיחידים וכקבוצה, ולומדים כיצד שילוב אמנויות בהוראה מסייע לפתח אצל התלמידים יכולות רגשיות וחברתיות, ולהעצים תהליכי למידה בתחומי הדעת השונים.

פרח מברזל מגולוון. מצוג בתערוכת הסטודנטים לשילוב אומנויות בחינוך


כחלק מפעילות בחוג, התבקשו הסטודנטים ליצור בחוט ברזל מגולוון, והתוצרים מוצגים עתה בספרית המכללה. בין היתר ניתן לראות שם פרטי לבוש רבים בדו מימד, שנתלו על קולבים, במעין ארון תלייה פתוח, פרחים שמבטאים את היוצרים, טירה מסרטיו של וולט דיסני, חתולים מאיימים שיצרו סטודנטיות אלרגיות לחתולים, ועוד. לצד המוצגים יש פרוש בכתב, שכתבה סטודנטית שליוותה את היוצרים ורשמה מעין יומן יצירה על עבודותיהם.
אחת התומכות הנלהבות בשילוב אומנויות בחינוך היא אשת נשיא ארצות הברית לשעבר, מישל אובמה. בראיונות עמה נהגה להצביע על מחקרים שמצאו כי תלמידים הלומדים אומנויות זוכים לציונים גבוהים יותר במקצועות הלימוד השונים ומפגינים פחות בעיות התנהגות. עוד נמצא, כי אחוז מסיימי התיכון ואחוז המתקבלים ללימודים אקדמיים במכללות גבוה יותר בקרב תלמידים אלו.

https://wetransfer.com/downloads/38904ac87198a459cdfc444b0514385c20200107121444/2bd457e834379e05ee4c940d55f8806820200107121444/bfdacf

תמונות באדיבות המכללה.

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו