ברמת השרון נלחמים בשיימינג

עיתון קו לחינוך
Bullying at school

נלחמים בשמייניג: האקתון ראשון מסוגו, ביוזמת עיריית רמת השרון, מנסה למצוא מענה לתופעת השיימינג שבקרב התלמידים

מאת: מערכת קו לחינוך

לאחרונה התקיים ברמת השרון האקתון למציאת מענה לתופעת השיימינג בקרב ילדים ונוער. ההאקתון, אשר אורגן על ידי עיריית רמת השרון, כלל שולחנות עגולים של אנשי חינוך ובני נוער נפגעי שיימינג ובני משפחותיהם. במהלך האירוע נפגשו אימו של דוד-אל מזרחי ז"ל, שהתאבד בעקבות שיימינג שעבר, והנערה אופק ראשון, שהתפרסמה בתקשורת בעקבות שיימינג שעברה. באירוע נשאו השתיים דברים מעל הבמה.
מנתוני המשרד לביטחון הפנים עולה, כי רוב הנפגעים ברשת הם ילדים בגילאי 12-14. מתחילת פעילות מוקד 105, לדיווחים ומענה מקצועי בנוגע לפגיעות, אלימות ופשיעה נגד ילדים ונוער במרחב המקוון, בחודש פברואר 2018, ועד לסוף שנת 2019, טופלו למעלה מ–10,000 אירועים של פגיעות בקטינים ברשת.
בהאקתון עלו מספר הצעות; הקמת סיירת שיימינג במוסדות החינוך, בה יטלו חלק תלמידים שיגלו עירנות ביחס למקרי שיימינג שבהם יתקלו. החלת נוהל מקיף שיפותח בעירייה להתמודדות עם שיימינג במוסדות חינוך. העירייה גם תתגייס לקידום הפרויקט ברמה הארצית – מול ח"כים ומקבלי החלטות. בסיום ההאקתון הוחלט שבתוך כשבוע תוקם ועדה שתדון בהצעות שעלו, תבחר את המעשיות ביותר, ובהן יושקעו מאמצי הפקה ויישום.
באחד השולחנות העגולים עלה הרעיון לייצר אפליקציה מקומית נגד שיימינג. האפליקציה תכיל שני נתיבים; גלוי – המאפשר שיח ודיונים בנושא שיימינג, ונסתר – לדיווחים אנונמיים על מקרי שיימינג. הרעיון הוא להעצים את מי שמדווח, להבדיל מתיוג של מלשין.
אירוע ההאקתון הוא שיאו של קמפיין שלם, ביוזמת העירייה, נגד שיימינג בקרב נוער וילדים, המבקש להיות מודל ליוזמות דומות ברמה הארצית. הקמפיין הושק סביב השבוע הלאומי לגלישה בטוחה וכלל שיתוף פעולה עם הרשות למאבק באלימות, בסמים ובאלכוהול במשרד לביטחון פנים.
הקמפיין כלל שלטי חוצות, שלטי דרכים, שלטים על אוטובוסים, שלטים על גדרות של מוסדות חינוך ועוד. בנוסף כלל הקמפיין פעילות חינוכית בבתי הספר, שבמסגרתה הוחלט כי יוצבו במוסדות החינוך תיבות אדומות, שיאפשרו לתלמידים לדווח על אירועי שיימינג.

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו