המשפחה הישראלית – תמונת מצב

עיתון קו לחינוך
Little Kids Learning Sustainable Lifestyle Science Class

סקר שערך מכון אדלר לקראת יום המשפחה קובע; למרות הטלפונים הניידים, חלה עלייה בתקשורת פנים מול פנים; למרות שהסבים והסבתות מרגישים מעורבים מאוד בגידול נכדיהם, ילדיהם טוענים שמעורבותם בלתי מספקת; למרות שהמשפחתיות חשובה לישראלים רק שליש מרוצים מהזוגיות שלהם

מאת: מערכת קו לחינוך

מכון אדלר פרסם לקראת יום המשפחה, שחל בשבוע שעבר, תוצאות סקר שערך על מצבה של המשפחה הישראלית. מתוצאות הסקר ניתן לראות, כי למרות הזמן הרב שאנו מקדישים לשימוש בטלפונים חכמים, חלה עלייה בתקשורת פנים מול פנים יחסית לשנה שעברה – 47% לעומת 38.4%. בקבוצות הווטסאפ המשפחתיות חלה ירידה מ-33.3% בשנה שעברה ל-30.1% השנה.

משפחות חדשות

בנושא הכלה וקבלה של משפחות ישראליות חדשות – עם שתי אימהות או שני אבות, עם אם יחידנית או משפחה חד-הורית, נמצא כי 38.3% יגיבו בהסכמה רבה למשפחות החדשות במערכות חינוכיות בהן נמצאים ילדיהם. בסך הכול נמצא, כי כ-61.3% נמצאים באזור ההסכמה. עם זאת, כ-60% חושבים כי הישראלים פתוחים במידה מועטה או לא פתוחים כלל לאינטראקציה עם המשפחות החדשות.

סבים וסבתות

לגבי השתתפות הסבים והסבתות בחיי הנכדים נמצא כי בעוד 18.5% מהסבים והסבתות ענו כי הם מעורבים מאוד בחיי הנכדים, 41.6% מילדיהם – ההורים, ענו כי הם חושבים שהסבים והסבתות מעורבים רק במידה מועטה בחיי נכדיהם. משאלה זו ניתן גם להסיק, כי לרוב האוכלוסייה הישראלית – 61.7%, שהיא מעל גיל 55, אין כלל נכדים, נתון שמעיד על הזדקנות האוכלוסייה הישראלית.

יחסים

בנושא הבגידות, כמעט מחצית  מהישראלים, כ-45.8%, השיבו שהם מכירים אנשים שבוגדים בבני זוג שלהם. סוציולוגים ומומחים בתחום יטענו, כי ככל הנראה, הדבר מעיד על סיבה לדאגה בדבר נאמנותם של בני הזוג עצמם זה לזה.
בדבר שביעות הרצון של המשפחות בישראל, 46.1% מרוצים מהיחסים עם הילדים שלהם, ורק לאחר מכן מהזוגיות כ-30%. באופן פרדוקסלי, התברר שמה שהכי יכול לשפר את איכות חייהן של המשפחות הוא דווקא העזרה מאותם הילדים שהם מרוצים מהיחסים איתם. כ-15% טוענים שדווקא שינוי מקום העבודה ישפר את איכות חייהם, ורק 1.6% טוענים כי החלפת בן הזוג תפתור את בעיית שביעות הרצון.
לגבי גירושין, מחקרים קודמים הוכיחו שהיחסים בין ההורים המתגרשים משפיעים הכי הרבה על תפקוד הילדים. כשטענה זו הוצגה בפני ההורים 63.3% מהם ענו כי עובדה זו יכולה להשפיע על היחסים בין בני הזוג אם יגיעו לסיטואציה של גירושין.

לעשות או לא לעשות זו השאלה

הסקר בחן גם היבטים שונים של העשייה במשפחה.
אוכלים ביחד; 71.1% לא אוכלים אפילו ארוחה משפחתית אחת ביום, לעומת 44.8% בשנה שעברה.
רבים; חמישית מהישראלים רבים לפחות פעם אחת בשבוע.
יוצאים לבלות; כרבע  מהזוגות בישראל יוצאים לבלות ביחד פחות מפעם בשבוע.
הזוגיות הישראלית מתחזקת; 86.5% מהנשאלים ענו כי הם מרוצים מאוד מהזוגיות שלהם, לעומת 78.7% בשנה שעברה.

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו