לבחור את המקצוע הנכון

עיתון קו לחינוך
Work life balance

מאת: מכון אדם מילוא

לפי נתוני הלמ"ס על ההשכלה הגבוהה בישראל לשנה"ל 2017-18, כ-7.4% מהסטודנטים לתואר ראשון נושרים מהלימודים אחרי שנה אחת בלבד, ואינם ממשיכים בלימודים אקדמיים כלשהם. במדעים מדויקים, ובמדעי המחשב בעיקר, שיעור הנשירה הממוצע הוא כ-30%. בקרב אוכלוסיות ייחודיות שיעור הנשירה מגיע לכ-40% ויותר. סקר שנערך בסוף 2018 על ידי חברת הסטארט-אפ הישראלית JOLT מצא כי 85% מהעובדים הצעירים בגילאי 26 עד 35 שוקלים לשנות מקצוע. על פי עמותת אלומה, למניעת נשירה ממוסדות אקדמיים, אחד מכל חמישה סטודנטים בישראל אינו משלים את התואר הראשון.
חברת אדם מילוא, העוסקת בהשמת כוח אדם, מתמחה גם באבחון ובייעוץ תעסוקתי. החברה פיתחה לאחרונה עבור הטלפון הנייד את I Am Career – שירות להכוונה תעסוקתית, הממפה 12 אלף מסלולי לימוד, אלף מוסדות, וכ-700 תפקידים ועיסוקים שונים.
בשלב הראשון מתבקש המשתמש לענות על שאלון שבוחן את הפרופיל התעסוקתי שלו. השאלון מתבסס על התיאוריה של הולנד, המתייחסת לשישה טיפוסי אישיות וטיפוסי סביבה; ביצועי, חקרני, אומנותי, חברתי, יזמי ומנהלי. התוכנה בוחנת את המקצועות המתאימים לכל טיפוס ומתייחסת גם לשילוב בין מספר טיפוסים. בשלב השני נחשפים בפני המשתמש המקצועות המתאימים לו. המשתמש יכול להשוות ביניהם וליצור רשימת העדפות אישית. בשלב השלישי מקבל הגולש גישה לרשימת התפקידים בשוק העבודה, המאפשרת לו לבדוק את אלו הרלבנטיים למקצועות ולמסלולי הלימוד שבחר. הגולש מקבל תמונה מלאה של הפרופיל התעסוקתי המתאים לו, המכיל מידע גם על המקצוע הרלבנטי עבורו וההכשרה הנדרשת.
מסלולי הלימוד מוצגים בהתאם לסדר ההעדפה של המשתמש ומאפשרים לבצע השוואה ביניהם. השירות, שעלותו 249 שקלים, זמין עבור המשתמש לחצי שנה.

השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו