הצצה לעתיד; נלחמים באלימות, חושבים מה אנחנו רוצים מבתי הספר בעשור הקרוב, משפרים את חדרי המורים, עוסקים בשעת הקוד ויוזמים במנהרת הרוח

עיתון קו לחינוך
Speaker at Business Meeting in the conference hall.

מאת: מערכת קו לחינוך

לפניכם מספר יוזמות ואירועים במערכת החינוך בחודש הקרוב. רוב היוזמות עוסקות בחשיבת עתיד; כיצד נילחם באלימות, כיצד נשפר את בתי הספר וחדרי המורים בעשור הקרוב, כיצד נשלב תכנות בהוראה ואיך נעודד יזמות חינוכית דיגיטלית

* האי-כנס השמיני של תובנות יתקיים ביום שישי, 3.1.2020, בשעות 8:30-13:00, במרכז ההדרכה של בנק הפועלים בקיבוץ שפיים. באי כנס ייפגשו מנהלי בתי ספר, יזמים חברתיים, פעילים ומתנדבים מתחומים שונים ששואפים לחולל מהפך בתחום החינוך. התוכנית באי-כנס  נוצרת על ידי המשתתפים. כל אחד מהם מוזמן לערוך הרצאה, סדנה, או הפעלה בכל נושא שייבחר בתחום:  "מה אנחנו רוצים מבתי הספר בעשור הקרוב?".

האי כנס השמיני של תובנות יעסוק בנושא; "מה אנחנו רוצים מבתי הספר בעשור הקרוב"


ביום האי-כנס המשתתפים רושמים על גבי לוח גדול את הנושא שהם רוצים להעביר וכל אחד מהמשתתפים האחרים בוחר במה הוא רוצה להשתתף.
לקראת האירוע נפתח דף פייסבוק, בו ניתן לשתף ברעיונות או לשאול שאלות בכל נושא שיתרום להצלחת האירוע. הכנס חינם ופתוח לכל, אך מותנה ברישום מוקדם.
* איגוד מנהלי המחלקות לחינוך יוצא בקול קורא לחבריו להצטרף לפעילות של תקווה ישראלית, במטרה לעודד שיתופי פעולה בין חלקי האוכלוסייה. תקווה ישראלית היא יוזמה של נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שמטרתה לבסס שותפות בין חילוניים, דתיים, ערבים וחרדים, באמצעות פעולות בתחומים כמו חינוך, אקדמיה, ספורט, שלטון מקומי ותעסוקה. פורום הרשויות המקומיות יפתח מחזור שלישי של תקווה ישראלית בחינוך בינואר 2020. מטרתו לפתח קבוצת מנהיגות של רשויות מקומיות, שמכירות בחשיבות של שותפות בין הקבוצות בחברה הישראלית, ושואפות להטמיע את עקרון השותפות בעשייה החינוכית ברשות. הרשויות צריכות להתחייב להשתתף בעשרה מפגשים, של ימים מלאים, לאורך שנה, ולפתח במהלך הלימודים תוכנית מתאימה בתחום ברשות.
* היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים בעלי מוגבלויות ייערך ב-3.12.2019. במערכת החינוך יצויין הנושא במהלך השבוע שבין ה-3-10.12.2019.

מערכת החינוך תעסוק בהפניית תשומת הלב של התלמידים הנורמטיבים לחיים של ילדים עם מוגבלויות. התכנים יעסקו בתוכנית השילוב, בתוכניות שקשורות בפן החברתי והרגשי ועוד.
* משרד החינוך ישקיע בשיפור חדרי המורים כשלושים מיליון שקלים. התקציב יוזרם למערכת מיידית, על סמך פניות של בתי הספר לבעלויות, שתגשנה את הדרישות למשרד החינוך. הזרמה תקציבית נוספת תועבר גם בשנת התקציב 2020. באגרת למורים, באתר ארגון המורים, מצוין כי המשרד התרשם מהמצב הגרוע של פינות העבודה והתנאים הפיזיים של חדרי המורים והחליט לסייע מתקציבו. בתי הספר שיקבלו מענה לפנייתם מתבקשים לעדכן את הארגון.
*יום המורה יתקיים השנה ב-19.12.2019. במסגרת יום זה תעסוק מערכת החינוך בהבעת הוקרה למורים על תרומתם לדור העתיד. יום המורה מצויין במערכת החינוך, בארגונים חברתיים, ברשויות מקומיות ובכנסת. בין הפעילויות שנערכו ביום המורה בשנים הקודמות ניתן לציין חלוקת שי צנוע למורים בבתי הספר, קישוט מוסדות החינוך, משלוח מכתבי תודה למורים, ארוחות משותפות במהלך יום הלימודים לתלמידים ולמורים ועוד. רשויות מקומיות ערכו אף הן פעילויות בתחום; היו רשויות שבהן ביקר ראש הרשות בבתי ספר בעיר, היו שהעניקו שי צנוע למורים, היו שערכו ערב הוקרה ביחד עם העובדים בחינוך בעיר ועוד.
* אירועי שעת הקוד יתקיימו במערכת החינוך בשבוע שבין 9-13.12.2019. שעת הקוד היא יוזמה עולמית, המאפשרת לתלמידים להתנסות בשעה אחת של כתיבת קוד, וכך ללמוד על תחום ההייטק בדרך חווייתית. שעת הקוד נערכת זו השנה השישית.

עד כה השתתפו בפעילויות יותר ממאה מיליון תלמידים ברחבי העולם. השנה, יעמדו אירועי שעת הקוד ״לתכנת עולם טוב יותר״ – כיצד ניתן לרתום את הטכנולוגיה לשיפור העולם.
* מפגש רביעי של מנהרת הרוח – יזמות מוטת עתיד, מטעם משרד החינוך, אגף מו"פ במינהל הפדגוגי, יתקיים ב-2.12.2019, במרכז רבין ברמת אביב, בין השעות 16:30-19:30. המפגש מיועד לאנשי חינוך ויזמים, המעוניינים להצטרף לחממת היזמות של המו"פ, כדי לפתח מענים לאתגרים הניצבים בפני מערכת החינוך בעתיד.
* עמותת מצמיחים להפחתת האלימות בבתי הספר, בשיתוף איגוד מנהלי המחלקות לחינוך, יערכו מפגש מקצועי בנושא פופלריות ואלימות. במפגש ירצה הפרופ' האמריקני רוברט פאריס, על רשתות חברתיות כפלטפורמה להופעת קונפליקטים ויצירת תוקפנות. מנכ"ל מצמיחים, יוני צ'ונה, ירצה על שיטת מצמיחים להתמודדות מערכתית עם תוקפנות. המפגש מיועד למנהלי מחלקות לחינוך, והוא ייערך ב-15.12.2019 בתל אביב.



השאירו תגובה

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו בלינקדאין
שתפו במייל

עוד כתבות

הרשם/י לקבלת הניוזלטר שלנו

עקבו אחרינו